poniedziałek, 8 sierpnia 2011

Polski słownik do Intellij Idea

Nareszcie udało mi się podłączyć polski słownik do mojego ulubionego IDE. Niech będzie, że to reklama i ujawnię (wszakże jest to w temacie), że moim ulubionym IDE jest Intellij Idea. Po jaką cholerę oni tak komplikują tę nazwę? Nie wiem.
Ale ad rem! W środowisku tym możemy podłączyć plik słownika w formacie .dic. Proszę mnie nie pytać jak wygląda ten format. Nie wiem. Wiem natomiast jak go wygenerować.
O tak (w jednej linijce):

aspell --lang pl dump master | aspell --lang pl expand | tr ' ' '\n' > polish.dic


Czyli wchodzę sobie do mojego Linuxa i w terminalu wpisuje powyższą linijkę, czekam chwiluśkę i mam słownik! Nie obywa się oczywiście bez schodów (w Linuxie nic nie obywa się bez schodów) bo system mi pisze, że w katalogu \usr\lib\cos_tam\aspell nie ma żadnego pliku o nazwie pl. W Ubuntu wchodzę sobie w instalator pakietów i doinstalowuję pakiet o wdzięcznie brzmiącej nazwie aspell-pl. Od tej chwili czary już działają. Aby dokończyć dzieła wchodzę do Idei i w Settings wybieram opcję spelling, a tam dodaję katalog, w którym znajduje się wygenerowany plik polish.dic. Idea sama już wszystko dorozumie :-)

1 komentarz: